Avustukset

Avustukset

Kohdeavustus

Ikaalisten sivistyslautakunta
julistaa haettavaksi 1.11.2019 klo 12 mennessä
Osoitt. Ikaalisten kaupunki/sivistyslautakunta,
PL 33, 39501 Ikaalinen. Kuoreen merkintä ’avustushakemus’.
LIIKUNTATOIMEN KOHDEAVUSTUKSET
Erityisryhmien toiminta-avustus
Urheiluseurojen koulutusavustus
Avustukset haetaan tositteiden pohjalta.

Tied. 044-7301 225 nuorisotoimisto/Sari Sarkonen

Ikaalisten kaupunki/Nuoriso- ja liikuntatoimi

Perusavustus

•hakuilmoitus huhti-toukokuun UutisOiva-lehdessä
•Hakuaika pe 3.5.2019 klo 11.00 mennessä
•Perusavustukset haetaan lomakkeella, joita saa vapaa-aikatoimistosta sekä https://ikaalinen.fi/kulttuuri-ja-vapaa-aika/liikuntatoimi/avustukset/
•Hakemukset tulee osoittaa Sivistyslautakunnalle ja toimittaa määräaikaan mennessä Ikaalisten kaupungin vaihteeseen; Valtakatu 5, 39500 Ikaalinen. Puutteellisia ja määräajan jälkeen saapuneita hakemuksia ei huomioida!
•Urheiluseuran avustuksen myöntämisessä huomioidaan myös terveysliikunnan järjestäminen. ( Kts. terveysliikunnan määritelmä alla)

Terveysliikunnan määritelmä

Terveysliikunta sisältää kaiken liikkumisen, joka ylläpitää tai auttaa saavuttamaan riittävän terveyskunnon (riittävä kunto, jotta päivittäisistä toiminnoista suoriutuu väsymättä liikaa). Siihen riittää jo melko matalatehoinenkin liikunta, jolloin liikunnan negatiiviset terveysvaikutukset (rasitusvammat, loukkaantumiset) jäävät mahdollisimman vähäisiksi. Terveysliikunnan ominaispiirteisiin kuuluu säännöllisyys, kohtuullinen kuormitus sekä jatkuvuus.

Terveysliikunnan tulisi ennen kaikkea olla mukavaa ja mielekästä, jonka tavoitteena on terveyden edistäminen, ei niinkään suorituskyvyn parantaminen. Terveyskunnon osa-alueita ovat riittävä kestävyys, kehon hallinta, lihasvoima, lihaskestävyys, nivelten liikkuvuus, luuston vahvuus sekä painon hallinta.

Terveysliikuntaa on esimerkiksi kävely, pyöräily, lihaskuntoharjoittelu, tanssi, arki- ja hyötyliikunta sekä hiihto. Toisin sanoen mikä tahansa liikunta, joka on teholtaan sellaista, että terveyshyödyt ovat mahdollisimman suuret suhteessa haittoihin. Myös erilaiset terveysliikuntatapahtumat tukevat liikunnan harrastamista sekä tuovat esille terveysliikunnnan hyötyjä.

Linkki terveysliikuntasuositukseen