Skip to content

Avustukset

Avustukset

 

Ikaalisten kaupungin sivistyslautakunta julistaa haettavaksi

NUORISOTOIMEN KOHDEAVUSTUKSET kesäpajatoimintaan ja nuorten omaehtoiseen toimintaan. Avustukset haetaan tositteiden pohjalta. LIIKUNTATOIMEN KOHDEAVUSTUKSET

  • Erityisryhmien toiminta-avustus
  • Urheiluseurojen koulutusavustus 

Avustukset haetaan tositteiden pohjalta.

Hakemukset on toimitettava 29.10.2021 klo 12 mennessä osoitteeseen Ikaalisten kaupungin sivistyslautakunta, PL 33, Vanha Tampereentie 9, 39501 Ikaalinen (ulko-oven oik.puolella postilaatikko, kuoreen merkintä ’avustushakemus’.  ) tai sari.sarkonen@ikaalinen.fi    Tied. 044 730 1225 nuorisotoimisto/Sari Sarkonen 

Ikaalisten kaupunki/Nuoriso- ja liikuntatoimet

 

PERUSAVUSTUSHAKEMUS

Ikaalisten kaupungin sivistyslautakunta, PL 33, Valtakatu 5, 39501 Ikaalinen (ulko-oven vieressä olevaan postilaatikkoon) tai sari.sarkonen@ikaalinen.fi

Puutteellisia ja määräajan jälkeen saapuneita hakemuksia ei huomioida!

Urheiluseuran avustuksen myöntämisessä huomioidaan myös terveysliikunnan järjestäminen.

Huom. Hakemukseen tulee liittää vapaamuotoinen selvitys koronan taloudellisista ja toiminnallisista vaikutuksista hakijan toimintaan.

 

Terveysliikunnan määritelmä

Terveysliikunta sisältää kaiken liikkumisen, joka ylläpitää tai auttaa saavuttamaan riittävän terveyskunnon (riittävä kunto, jotta päivittäisistä toiminnoista suoriutuu väsymättä liikaa). Siihen riittää jo melko matalatehoinenkin liikunta, jolloin liikunnan negatiiviset terveysvaikutukset (rasitusvammat, loukkaantumiset) jäävät mahdollisimman vähäisiksi. Terveysliikunnan ominaispiirteisiin kuuluu säännöllisyys, kohtuullinen kuormitus sekä jatkuvuus.

Terveysliikunnan tulisi ennen kaikkea olla mukavaa ja mielekästä, jonka tavoitteena on terveyden edistäminen, ei niinkään suorituskyvyn parantaminen. Terveyskunnon osa-alueita ovat riittävä kestävyys, kehon hallinta, lihasvoima, lihaskestävyys, nivelten liikkuvuus, luuston vahvuus sekä painon hallinta.

Terveysliikuntaa on esimerkiksi kävely, pyöräily, lihaskuntoharjoittelu, tanssi, arki- ja hyötyliikunta sekä hiihto. Toisin sanoen mikä tahansa liikunta, joka on teholtaan sellaista, että terveyshyödyt ovat mahdollisimman suuret suhteessa haittoihin. Myös erilaiset terveysliikuntatapahtumat tukevat liikunnan harrastamista sekä tuovat esille terveysliikunnnan hyötyjä.

Linkki terveysliikuntasuositukseen